Bez kompromisů – na míru – osobitě…
Kolo – jezdec – harmonie – zážitek až do posledního detailu!

 

Pohledem Tomáše Dvořáka, designera, který na „stará-mladá“ kolena propadl svodům cyklistiky. 

Jak moc je pro cyklisty důležitý personifikovaný – osobitý design?   

Myslím si, že čím dál více zákazníků má potřebu vystoupit z davu a chtějí něco výjimečného, něco, co vybočuje z řady, co je dělá odlišnými, ať už je to design dresu, použité komponenty či celkový vzhled kola.

Myslíš, že ovlivní celkový dojem z vnímání cyklistiky i ze samotné vyjížďky nebo u někoho úplně změní pohled a přístup?  

Dobrá otázka. Probírali jsme to s kolegy a zhodnotili jsme, že není zase (… jasně je to tenký led) až tak důležité, jakými komponenty je kolo vybaveno a jakou má značku. Podstatný je „FUN FACTOR“, který je dosti individuální záležitost a jde o to souznění majitele a kola, to, jak se na něm cítí, jak se mu ovládá a jaký z něj má pocit. A tady právě customizace hraje důležitou roli. 

Když se řekne LBS CUSTOM, co si pod tím má našinec představit? 

Pokud budu mít „nejlehčí“, „nejlepší“, nebo „nejrychlejší“ kolo, ale nebude se mi na něm jezdit dobře, nebo se mi nebude líbit, nebudu z něj mít tu radost a požitek, který bych chtěl mít. A tady právě přichází LBS custom. Je to služba, kde se snažíme přizpůsobit kolo, ať už výměnou jednotlivých komponentů, nebo právě individuálním designem, tak, aby majitel měl co nejlepší požitek z jízdy na zakoupeném kole.

Co vás v LBS sportu vedlo k myšlence postavení tohoto konceptu? 

Ona individualizace kol, která se staví v LBS sportu, už má delší trvání, ale napadlo nás přistoupit i k radikálnějším krokům, jako je změna designu rámu a customizace komponentů na přání zákazníků. Touha „vyčnívat z řady“, nebýt součástí davu, mít věci šité tzv. na míru je v nás. A jelikož již delší dobu dělám zakázkové cyklistické dresy, návrhy lakování rámů byly dalším logickým krokem. 

Jak tedy vše v praxi vypadá? Něco jako: přijdu s myšlenkou vlastní představy o designu a vy ji rozvinete, nebo shodíte ze stolu a jdete úplně jinou cestou?

Nejdůležitější podle mě je pořádně vyslechnout zákazníka, jaká je jeho představa, barevná kombinace, zda budeme pouze lakovat, nebo jinak upravovat komponenty, ať už různými polepy, anebo v kombinaci s custom díly. Zkrátka: Náš zákazník, náš pán. Poté já připravím vizualizaci, kde myšlenku zapracuji do finálního designu dle mé intuice a vkusu, převedu do výsledného produktu. Poté vizualizaci prezentuji zákazníkovi, třeba i v několika variantách. Ten ji okomentuje a domluvíme případné úpravy. Po odsouhlasení jde rám, který mezitím odstrojíme opravdu od všech dílů, ložisek a průchodek, k lakýrníkovi, který odvádí opravdu skvělou práci. Já mu pošlu návrh, aby se měl čeho chytit, a připravím mu grafické podklady pro výrobu šablon, ať už různé motivy loga, linky atd.

Jde vždy jen o samotný rám kola? Co vše případně klientovi „vystajlujete“?  

Ne vždy se jedná pouze o rám. Jeden z našich zajímavých projektů bylo třeba kolo pro Honzu Strangmullera, kde jsme lakovali rám, box na nářadí a helmu a navíc poté dolaďovali i polepy na kola. Pro jiný projekt jsme také vymysleli logo, které se promítlo na lakování helmy i představce. Takže možností je opravdu hodně.
Pohledem Tomáše Dvořáka, designera, který na „stará-mladá“ kolena propadl svodům cyklistiky. 

 

 

Kdo je TOMÁŠ DVOŘÁK? 

Cyklistiku miluje celým svým srdcem, i když se do ní zbláznil až na stará kolena, někdy před 6 lety. Vše začalo tím, že se vrátil po dvou letech z Norska, kde začal intenzivně sportovat, a doma si pořídil první opravdové kolo a to „26“ horáka“ Mongoose (které nebylo BMX20). Nedlouho nato zakusil triatlon, který se stal jeho největším koníčkem a beznadějně mu propadl. Po dvou sezónách, kdy se natrápil na těžkém horském kole, ho kamarád přemluvil, ať zkusí silničku – a to neměl dělat. 

Poté, co okusil silniční cyklistiku, se jeho život otočil jiným směrem. Začal opravdu tvrdě trénovat a rozhodl se věnovat střednímu a dlouhému triatlonu. Říká: „Ano, nejsem nejmladší, a tak vsázím na vytrvalost.“ :-D 

Absolvoval závody jako: 8× dlouhý triatlon (IM distance), 11× střední triatlon (1/2 IM distance), 2× olympijský triatlon, několik silničních závodů včetně Krušnotonu (300 km, 6000 m převýšení), 4× duatlon, cca 20 menších triatlonů. 

Dodává: „Láska k cyklistice mě nasměrovala i profesně. Již přes rok jsem v týmu LBS sportu, kde realizujeme stavbu nejmodernějších a nejšpičkovějších kol na trhu. Jsem na to patřičně hrdý.

Fotogalerie: 

0 ks
Košík: 0
0 ks